Kultur

Askim Venstre vil ha et kulturliv med stor bredde og høy kvalitet. Derfor ønsker vi å øke kulturbudsjettet. Vi vil ha økt satsing på Askim Kulturhus, kulturskolen og bibliotek. Det er viktig å gi kulturskolen nok midler for at flere skal få tilbud ved skolen. Det er i dag alt for mange barn som venter på plass.

Vi ønsker å få frem det beste i alle, unge som voksne, og vil legge best mulig til rette for at alle kan vise fram hva de kan. Linjen for Musikk, dans og drama ved videregående skole må derfor opprettholdes.

Vi ønsker å bygge ut kulturhuset til på sikt også å romme kulturskolen.

Askim Venstre ønsker også å bevisstgjøre egne innbyggere på vår lokale historie knyttet til fornminner og historie, og til eksisterende bygg og landskap.

Askim Venstre vil lage en egen plan for vern av viktige kulturminner, og følge opp historielagets museum, registreringer og arkiver. Sekretariatet for Registrering av faste Kulturminner i Norge(SEFRAK) brukes aktivt ved nye prosjekter.

Askim Venstre vil jobbe for at kulturkortet KODE for ungdom igjen dekker Askim Kulturhus.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**