Larvik Venstre på fylkesårsmøtet

Foto: Larvik Venstre

Vestfold Venstre avholdt 27.-28. februar 2015 sitt årsmøte på Scandic Park Hotel i Sandefjord. Larvik Venstre var godt representert med 6 delegater samt Karin S. Frøyd fra fylkesstyret.

På årsmøtet ble nyvalgt styreleder, Kjetil Vold Archer, også valgt til utsending til Venstres landsmøte i Tromsø i april. Kari-Lise Rørvik fikk en varaplass. Det er lagt opp til et omfattende program på landsmøtet, så her blir det mye interessant å diskutere. Vestfold Venstre har totalt 8 delegater.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Det var til fylkesårsmøtet innkommet fire forslag til politiske uttalelser samt to forslag etter fristens utløp. Møtet vedtok etter lang og grundig debatt, to uttalelser. Den første uttalelsen handler om Oslofjordforbindelsen. Uttalelse nr. to viser at Vestfold Venstre tar klimautfordringene på alvor og ønsker å redusere klimagassutslippene i Vestfold med 40% innen 2030. De politiske uttalelsene som ble vedtatt er lagt ut på Vestfold Venstres hjemmeside. Disse er også sendt til pressen.

Målfrid Vogt var en av møtelederne under fylkesårsmøtet. Dessuten var Kari Aasan en av protokollførerne.
Det var også stor aktivitet i møtesalen, og både Hallstein Bast, Sidsel Lombardo, Målfrid Vogt og Karin S. Frøyd hadde innlegg fra talerstolen.

Sidsel Lombardo
Hallstein Bast

Stortingsrepresentant Iselin Nybø gjestet fylkesårsmøtet på fredagen. Hun sa bl.a. at Venstre er i en annen politisk situasjon nå enn tidligere. Venstre kan gjøre en forskjell. Hun snakket mye om den nye politireformen og der Venstre har gitt sin tilslutning til forslaget. Et annet tema som Iselin Nybø brukte mye tid på, var planer om fusjoner i høgskolesektoren.

Nytt fylkesprogram «Venstres visjon for Vestfold» 2015-2019 ble gjennomgått på fylkesårsmøtet. En rekke forslag til endringer ble diskutert og noen også vedtatt. Dette skal legges ut på Vestfold Venstres nettside.

Årsmøtet ble avholdt i Den grønne sal på Scandic Park Hotel.
**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**