Oppsummering av fylkesårsmøtet

6-8 februar hadde Rogaland Venstre flykesårsmøte på Quality Hotel Residence i Sandnes. Det var en innholdsrik helg med mange gode debatter og gode politiske vedtak.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Stavanger Venstres delegasjon FÅM 2015

Foto: Stavanger Venstre

Per A Thorbjørnsen

Foto: Stavanger Venstre

Stavanger Venstre stilte med en delegasjon med mange nye fjes på fylkesårsmøtet. Blant annet Mette Vabø, Kirsti Marie Sandgren fra styret og Sarah Frost Logan fra Unge Venstre som delegater.

Stavanger Venstre og enkeltmedlemmer av lokallaget hadde sendt inn flere uttalelser og det ga seg også utslag i antallet uttalelser vi fikk vedtatt. Totalt sett fikk lokallaget vedtatt tre uttalelser: Én felles nasjonal oppreisningsordning for tidligere barnevernsbarn, Asylbarna – avtaler er til for å holdes og Ytringsfridom.

Uttalelsen om asylbarna fikk nasjoanl oppmerksomhet og ble blant annet omtalt i VG samme dag, og har bidratt til å skape debatt nasjonalt nivå om justisministerens framtid. Uttalelsen om ytringsfrihet er en svært viktig prinsipiell uttalelse i kjølevannet av terrorangrepene i Frankrike. Én felles nasjonal oppreisningsordning for tidligere barnevernsbarn dreier seg om at staten må gjøre opp for de overgrepene tidligere barnevernsbarn har vært utsatt på institusjoner på henholdsvis 1950 og 60-tallet.

Eivind Enoksen fra Stavanger Venstre valgt inn i fylkesstyret. I tillegg ble fire delegater til landsmøte valgt fra Stavanger disse er: Annamaria Gutierrez, Rune Askeland, Iselin Nybø og Jan Erik Søndeland

Vi takker for en flott helg og ønsker alle lykke til i det politiske arbeidet frem mot valgkampen!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**