Venstre er skuffet over regjeringen – Fengsel på Haugalandet

Venstre har lenge jobbet for å øke kapasiteten i kriminalomsorgen på Haugalandet. Venstre er nå skuffet over at Haugalandet ble utelatt i stortingsmeldingen som kom før helgen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**

I Stortingsmeldingen om kapasitet i kriminalomsorgen som ble presentert i går av regjeringen er ikke Haugalandet nevnt med et ord.

Haugesund Venstres orførerkandidat May-Britt Vihovde sier følgende:

– Dette er virkelig en nedtur. Vi har den laveste kapasiteten i landet, og burde selvsagt vært prioritert. Nytt fengsel vil kunne gi rasjonell drift og dermed spart inn investeringen på sikt. Når vi ikke en gang er nevnt i meldingen, har ikke våre lokale representanter nådd frem. Det er ingen god nyhet. Haugesund Venstre kommer nå til å jobbe tett opp mot vår Stortingsgruppe for at de skal prioritere nytt fengsel i Haugesundsregionen og kreve dette i forhandlinger med regjeringen.

Venstre mener det nå er viktig at det politiske miljøet i regionen igjen samler seg for å få planleggingsmidler inn i statsbudsjettet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**