Skatepark ved Stangelandsenteret

Solabladet skriver denne uken om ungdommene som har samlet 200.000 kroner til skatepark ved Stangelandsenteret. Det politiske flertallet med Venstre i spissen har gitt dem ytterligere drahjelp ved at de i Handlings- og økonomiplanen for i år har satt av 50.000 kroner og hadde med et eget verbalpunkt om at det skulle etableres en skatepark ved Stangelandsenteret.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**

Venstre var første parti som tok opp behovet for et nærmiljøanlegg og skatepark ved Stangelandsenteret på et møte i Utvalg for arealsaker i fjor høst. Arbeidet fikk politisk støtte hos flertallet da budsjettet senere ble lagt frem i november i fjor og vi vedtok at det ble satt av 50.000 kroner til formål skatepark ved Stangelandsenteret.

Ved videre henvendelser til administrasjonen har vi fått bekreftet at arbeidet går videre både knyttet til ytterligere finansiering, men også at man har tatt kontakt med ungdommer for å få ytterligere innspill til skateparken.

Venstre gikk til valg på at vi ville ha flere nærmiljøanlegg også for uorganisert idrett. Skatepark ved Stangelandsenteret er således et skritt i retning av å følge opp valgløftene våre. Les mer om saken i Solabladet.

Unge skatere i Årnes

Foto: Sesselja Bigseth