Harstad kommune alene eier 57% av aksjene, og man skulle dermed forvente at et sterkt offentlig engasjement sikret likebehandling av næringslivet vårt i hvordan de framstilles av Destination Harstad. Oppgaven må åpenbart være å lokke flere til Harstad, samt å sikre at de har det best mulig i vår by. Maria Serafia Fjellstad hadde besøkt nettsida til Destination Harstad og sett på hvordan næringslivet vårt fremstilles her. Det er tydelig at medlemmene får gå foran som de eneste som nevnes her; noe hun mener har negative effekter i Harstad-reklamen – her må man trekke fram de ypperste. Blant annet nevnte hun at restaurantlivet ble markedsført med Tjeldsundkroa, Ming Restaurant og Egon – uten at 4 roser og Umami ble nevnt. Under shopping ble man anbefalt å oppsøke Vizuelli, Hålogaland kraft og Rentex; mens Paletten, Lykke&Lukas og Vakre vene ikke var på lista. Dette er ikke god nok turistinformasjon; dersom målet er å lokke flere hit og å sikre at de er fornøyde med hva de blir tilbudt.