Trenger vi bare ett sykehus – på Omre?

Bør Sørlandet ha ett eller flere sykehus i framtida? Grimstad Venstre inviterer til ny diskusjonskveld på Apotekergaarden mandag 24.3 kl 1930, denne gangen om Sørlandet sykehus sitt utredningsarbeid Utviklingsplan 2030. Hvis ett sykehus skal betjene både Agder og Telemark, er ikke da Omre vest i Grimstad mer sentralt enn Kristiansand? Fra Kristiansand kommer driftsdirektør Per Torgersen og fra Arendal hjertelege Torstein Gundersen for å delta i debatten.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**

Helse

Grimstad Venstre lanserer Omre vest for Grimstad som ett alternativ for nytt sykehus på Sørlandet.
Mandag inviterer lokalpartiet til åpent møte om ny sykehusstruktur på Agder.

Sørlandet sykehus lanserte i februar en fremtidsplan med kun ett hovedsykehus på Agder — og debatten er nå i gang hvor det i så fall skal ligge.

— Grimstad er et midtpunkt i Agder-fylkene og Telemark, påpeker Knut G. Hernes, lege og styremedlem i Grimstad Venstre og viser til at flere funksjoner krever pasienter fra begge Agderfylker og Telemark.

Han viser til Omres sentrale plassering tett ved motorveien på E18.

Driftsdirektør Per Torgersen fra Sørlandet sykehuset er ansvarlig for utredningen om ett sykehus. Han stiller på møtet sammen med hjertelege Torstein Gundersen.

Diskusjonsmøtene på Apotekergaarden er åpne, uformelle møter som er åpne for alle. Velkommen!

Neste møte i serien er mandag 28. april og da er boplikten i Grimstad tema.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**