Krever svar om Gråmyra

-Venstre krever svar fra samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen (Frp) om det innregulerte retardasjonsfeltet på Gråmyra, sier gruppeleder Karl M. Buchholdt i Levanger Venstre. Alle stortingsrepresentanter har anledning til å stille regjeringsmedlemmene to skriftlige spørsmål i uken, sier Buchholdt. Han tok derfor kontakt med stortingsrepresentant Andre N. Skjelstad og spurte om han kunne stille samferdselsministeren om når det innregulerte retardasjonsfeltet kommer på plass. —Det ville han og nå forventer jeg svar i løpet av kort tid, sier Buchholdt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**

Karl Meinert Buchholdt

Foto: Fotograf Hattrem

Levanger kommune har gjentatte ganger henvendt seg til Statens vegvesen om denne saken. —Venstre vil at Levanger kommune skal drive en offensiv næringspolitikk som blant annet legger forholdene til rette for å utvikle eksisterende bedrifter. Derfor må vi tørre å være offensive mot vegvesenets oppdragsgiver, nemlig samferdselsministeren, sier Buchholdt. Han viser til at Gråmyra er et svært viktig næringsområde i kommunen.

I Levangeravisa 29. august 2013 sa daværende distriktriktssjef Olav Kåre Fuglem i Statens Vegvesen at intensjonen var å få realisert retardasjonsfeltet i 2014. — Gråmyra er et viktig næringsområde i Levanger og det innregulerte retardasjonsfeltet er veldig viktig i et trafikksikkerhetsaspekt, sier Buchholdt. —Jeg forventer derfor at Fremskrittspartiets samferdselsminister er i stand til å få fortgang i arbeidet med å effektuere den vedtatte reguleringsplanen på Gråmyra, avslutter Venstres Karl M. Buchholdt. Les spørsmålet her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**