Kritisk til saksbehandling i Skolekomité

Skal en sak diskuteres i en komité må saken enten stå på sakslisten eller så må komiteen med et flertall vedta at saken skal behandles av komiteen. Bakgrunn for presiseringen er saksbehandlingen i Skolekomiteen da leder Jens Høibø tok opp saken om uttalelse til KS angående arbeidsavtale til skolepersonell uten at den stod på sakslisten og uten at det ble votert over.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**

I bystyret presiserte Wiggo Larsen (H) det underlige i at saken plutselig stod på sakslisten på kommunens nettside, mens den faktisk ikke stod på sakslisten ved innkallingen, som dermed var endret på underveis uten at det fremkom i referat og det er sterkt uheldig.

La seg flat
Jens Høibø, leder i Skolekomiteen var på sin side irritert – på seg selv – og innrømmet at det var en tabbe at det ikke ble votert om saken skulle diskuteres eller ikke i Skolekomiteen.

I februar ble referatet fra Kulturkomiteens januarmøtet underkjent da referatet ikke ga en korrekt fremstilling, og de to sakene fra Skole og Kulturkomité viser at møteledelse og referat må innskjerpes om innbyggere, politikere og administrasjon skal kunne følge med.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**