Øystein Løfsnes og Namsos Venstre etterlyser interpellasjon

En interpellasjon om skole, rammetimetall og spesialundervisningstimer har ikke blitt tatt med i sakslisten på førstkommende kommunestyremøte.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**

Saken som ble levert av Namsos Venstres Øystein Løfsnes, på vegne av Namsos Venstre, har kommet bort fra ordførerens kontor. Interpellasjonen ble levert på riktig sted, til riktig dato og til riktig tid,- 10 dager før torsdagens kommunestyremøte 27.02.14. Øystein Løfsnes har etterspurt om interpellasjonen kommer med på kommunestyrets saksliste førstkommende torsdag. Svaret var et nei! Ordfører Stene var vistnok bortreist forrige mandag 17.02.14, og en sekretær ved ordførerens kontor satte opp sakslisten til kommende kommunestyremøte. Ansvaret for sakslisten har ordføreren! Kommunestyremøte blir “streamet” og kan følges på internett fra kl. 18.30, torsdag 27.02.14.

Øystein Løfsnes

Foto: M. Haagensen

– Spørsmålet er: Rotes viktige sakspapirer bort ved ordførerens kontor?

Heldigvis sitter Østein Løfsnes på en kopi av interpellasjonen og han lover å følge opp “skolesaken” for Namsos Venstre på best mulig måte.

Fra gruppemøtet til Namsos Venstre mandag 24.02.14:

– Kommunestyregruppen ved Eivor Hagerup, gruppeleder Lill Therese Sandvik Solvi, Øystein Løfsnes og Geir Olav Knappe lister opp følgende tre politiske områder som meget viktig for Namsos Venstre i kommende periode:

1. Byutvikling.

2. Lokal skolepolitikk.

3. Følge utviklingen ved Rock City Namsos.

Link: Skolesaken v/ Øystein Løfsnes

]Link- Streaming av Kommunestyremøte torsdag 27.02.14 (Kilde: Namdalsavisa)[
Link(Kilde Namdalsavisa): Streaming av kommunestyret 27.03.14

Reaksjoner:
Leder i Namsos Venstre, Geir Olav Knappe: Gratulerer Namsos kommune!
Streaming av kommunestyremøtene er rett og slett feiende flott. Dette har Namsos Venstre etterspurt lenge. Åpenhet og enagasjement er grunnpilarer i et levende lokaldemokrati.

Namdalsavisa: Overhalla har gjort det lenge. I kveld følger Namsos etter, når kommunestyremøtet sendes direkte på nett.

Ole Mørkved: Kjempesak, hele Namsos benker seg og ser…

Nils Trana: Min subjektive opplevelse- Meget bra, Namsos Kommune og ordfører Morten Stene! Dette har vi ventet på så lenge! For en “datanerd” som meg, kunne jeg gjennomføre sirkeltreningen på Sykehuset Namsos først, velge bort NRK-debatten på TV og hente opp linken i Namdalsavisa fra kommunestyremøtet da jeg kom hjem igjen- en fin opplevelse:-) Mange lokalpolitikere sto fram på en positiv måte.. og vi fikk høre to interpellasjoner fra AP og SV om reservasjonsrett og fra Namsos Venstres kunnskapsrike seniorpolitiker Øystein Løfsnes om skole, lærere og spesialundervisning. Bare å glede seg til neste kommunestyremøte:-)

NT

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**