Godt nytt år!

Alstahaug Venstre vil takke alle sine medlemmer, velgere og samarbeidspartnere for året som gikk, og samtidig ønske alle sammen et riktig godt nytt år! Valgresultatet i 2013 har gitt Venstre en unik posisjon i norsk politikk, og dette gir oss muligheter til å påvirke politikken som føres, noe som Alstahaug Venstre også vil benytte seg av. Venstre vil derfor bli et spennende parti å være medlem av i årene som kommer. Er du ikke medlem, er du hjertelig velkommen!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Trine Skei Grande sin nyttårshilsen til medlemmene”

Godt nytt år!

Jeg vil benytte årets siste dag til å takke deg for følget i 2013!

Vi kan se tilbake på et innholdsrikt år, med fantastisk innsats fra alle deler av partiet, og med like fantastiske resultater. Kandidater, tillitsvalgte og medlemmer leverte en arbeidsseier som gav oss det nest beste valgresultatet i nyere tid. Stortingsgruppa vår er nesten fem ganger større enn på samme tid i fjor.

Valgresultatet gav Venstre en unik posisjon i norsk politikk, og denne nye posisjonen gir oss muligheter til å påvirke politikken som føres hver eneste dag. Fortsatt må vi stå på for å få mest mulig av Venstres politikk realisert. Men forskjellen fra åtte års ørkenvandring der Venstres forslag ble stemt ned ett etter ett, gang etter gang, er gigantisk.

Makten ligger i initiativet. Initiativet ligger hos dem som engasjerer seg. Det betyr at Venstre blir et spennende parti å være medlem av i årene som kommer.

Det er mange initiativ vi må ta. Vinterens stormer har vært en vekker for oss. Vi får stadig påminnelser om hvor viktig klimakampen blir for at vi skal unngå altfor store endringer i folks livsgrunnlag i ulike deler av verden. I 2014 må regjeringen for alvor vise hvordan de planlegger å skjerpe klimaforliket, slik avtalen med Venstre krever.

Du skal vite at jeg har satt pris på å vite at du fulgte med på arbeidet vårt i år. Jeg gleder meg til å holde deg oppdatert på hva vi gjør i 2014 også. Hvis du ikke er medlem, eller ikke har betalt kontingenten din ennå, håper jeg du kan bruke årets siste dag til å gi oss enda større tyngde i 2014. Det gir mer pågangsmot i forhandlinger med regjeringspartiene, og det gir oss et godt utgangspunkt når vi i år setter i gang arbeidet med å få lokale valglister til 2015-valget i så mange som mulig av landets 428 kommuner.

Ha et godt, grønt og liberalt nytt år! Og som liberalere vet vi: Vi skal ikke bare ønske oss et godt nytt år, men vi skal lage det.

Beste hilsen
Trine :o)