Godt nytt år!

Styret i Eidsvoll Venstre ønsker alle et godt nytt år! Grunnlovsjubileet vil sette preg på både Eidsvoll og landet forøvrig. Styret har som mål å gjennomføre viktige, demokratiske prosesser for lokallaget i løpet av 2014.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

I år er det 200 år siden 112 menn i løpet av få, hektiske våruker i Carsten Ankers hjem omformet Norge fra et enevelde til en en rettsstat bygget på folkesuverenitetsprinsippet og maktfordelingsprinsippet. Det moderne Norge var født. Nettopp fordi Carsten Anker bodde på Eidsvoll Verk og hadde et hjem stort nok til å huse en hel grunnlovsforsamling ble Eidsvoll fødestedet for det norske demokratiet. Jubileet vil bli behørig markert. Det lov å håpe at like viktig som å markere den transformasjon Norge gjennomgikk i løpet av 1814 blir det å fokusere på utfordringene fremover.

I Eidsvoll Venstre ser vi fremover. Styret satser både på å få vedtatt et lokalpolitisk program for perioden 2015 – 2019; programmet vi skal gå til valg på i 2015 – og å få nominert kandidatene på kommunevalglisten.

For Eidsvoll Venstres folkevalgte; kommunestyrerepresentant Knut Bakkehaug og medlem i Utvalg for oppvekst og levekår, Kjersti Almåsvold, vil arbeidet med å synliggjøre Venstres politikk og løsninger fortsette også i 2014. Arbeidet som er gjort siden forrige valg danner et godt grunnlag. Venstres budsjettforslag for 2014 viser hvilke saker vi vil prioritere fremover.

Vi har tidligere brukt vår hjemmeside til å minne om møtene i Eidsvolls folkevalgte organer, og hvilke saker som skal behandles. Vi kommer til å fortsette med dette i 2014. Møtekalenderen for møter i folkevalgte organer i kommunen finner du her.

15.februar er det årsmøte i Akershus Venstre. Knut Bakkehaug, Kaja Evang og Kjersti Almåsvold er valgt som delegater fra Eidsvoll. Vi kommer tilbake med mer informasjon om årsmøtet etterhvert.

Partileder Trine Skei Grandes nyttårshilsen til Venstres medlemmer kan du lese her.

Vi håper at våre medlemmer, velgere og andre interesserte tar aktivt del i våre aktiviteter og prosesser. Din deltagelse er med på å gjøre Venstre bedre – og sterkere!

Hvis du ikke er medlem håper vi at du blir med på laget!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**