Toril Berge Flatabø tar ikke gjenvalg som leder

Berge Flatabø ble valgt inn i styret i Oslo Venstre som organisatorisk nestleder i 2006. Etter seks år som fylkesleder, de to siste årene også som gruppeleder for Venstre i Oslo bystyre, har hun nå bestemt seg for å ikke ta gjenvalg. – Fremover vil jeg konsentrere meg om jobben som gruppeleder og valgkampen i 2015, sier Toril Berge Flatabø.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Toril Berge Toril Berge har ledet Oslo Venstre siden 2008 og er gruppeleder for Venstre i Oslo bystyre.

Toril Berge Flatabø har hatt en rekke verv i Oslo Unge Venstre og Oslo Venstre de siste femten årene. I 2008 ble hun valgt som leder av Oslo Venstre etter Ola Elvestuen. Berge Flatabø har vært bystyrerepresentant for Venstre siden 2007. Som leder i Oslo Venstre har Berge Flatabø møtt fast i Venstres landsstyre siden 2008, og er en av de lengstsittende fylkesstyrelederne i Venstre.

Siden Berge Flatabø ble leder av Oslo Venstre har det blitt mer enn 600 flere venstremedlemmer i Oslo, og medlemsmassen til Oslo Venstre er mer enn doblet siden Berge Flatabø ble valgt inn i fylkesstyret i 2006. – Det har vært spennende og utfordrende å lede en organisasjon i så stor vekst, sier Berge Flatabø. – Oslo Venstre er Venstres største fylkeslag og det gir oss noen særegne muligheter og utfordringer.

Berge Flatabø var inne i sin første lederperiode under valgkampen i 2009 og nedgangen Venstre opplevde også i Oslo var tøff. – Det var et stort plaster på såret og betydde mye for oss at så mange meldte seg inn i Venstre kort tid etter valgdagen. Det gjorde det mulig for oss å raskt heve blikket mot kommunevalget i 2011.

I 2011 ble Venstre Oslos tredje største parti og større enn både FRP og SV i Oslo bystyre, blant annet fordi mange av de nye medlemmene la ned en ekstraordinær innsats i valgkampen. – Nå gleder jeg meg til å gjenta bragden i 2015 og i tillegg til å sørge for at vi får en enda litt større gruppe og får enda mer gjennomslag i bystyret for Venstres politikk, sier Berge Flatabø. Berge Flatabø er gruppeleder for Venstre i bystyret. Det er ikke uten grunn at Venstres to hovedsaker i valgkampen, skole og miljø, preger Oslobudsjettet.

Valgresultatet fra 2013 tyder på at partiet er på god vei mot å gjøre nok et godt lokalvalg. – Med to representanter på Stortinget fra Venstre i Oslo, skal vi få gjennomslag for mye god venstrepolitikk og Oslopolitikk på Stortinget også. En stemme til Venstre er en stemme for en grønn og liberal by, sier Berge Flatabø.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**