Gratulerer Namsos Formannskap med konstruktive forslag i barnehagesaken!

Selv om Formannskapet som ventet gikk for utbygging av to store nye kommunale barnehager, er det mye positivitet i dette forslaget.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Barnehage

Foto: Gjesdal Venstre

Gratulerer Lill Sandvik Solvi fra Namsos Venstre for et godt innlegg i Namdalsavisa om barnehage- og skolepolitikk i gårsdagens NA. Jeg tror du ble hørt av lokalpolitikerne i posisjon!

Namsos 2. juli 2010.

Foto: Nils Trana

For å si det slik, ble noen i Namsos Venstre “redde” eller litt ” ihuga” som vi sier det på Namdalsk, for at ikke vår gruppeleder i lokalpartiet fikk sin mening ut til lokalbefolkningen før formannskapsmøtet via lokale media. Men Namdalsavisa slapp saken fra Solvi akkurat til riktig tidspunkt, slik at også opposisjonen kunne komme til “ordet”. Meget bra!
Takk også til fungerende rådmann i Namsos kommune- opprinnelig fra Fredriksbergsgate og med god utsikt over byen, Kjetil Sørvig, som tørr å sette vanskelige saker på spissen. Slikt blir det konstruktivt engasjement og debatt av!

Konklusjon: Ja, det gnistrer fortsatt positivitet av politikerne ved Namsens munning, og de lokale politikerne har vist at de kan samarbeid på tvers av partigrensene! NT

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**