Tid for neste listestilling

Det var stort fokus på listestilling under Venstres høstkonferanse og landsstyre i helga. Fylkesstyret har allerede lagt temaet inn på årsmøteagendaen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Venstre har allerede fokus på listestilling og planlegger beredskap for kommuner som mangler venstrelokallag eller har få medlemmer, sier Jan Fjellstad, som var utsending til LS og konferansen. Andre tillits- og folkevalgte fra Troms på konferansen var Irene Dahl, Jonas Stein, Nils Kr Sørheim Nilsen og Kine Johansen.

Venstre fikk i 2011 opp nye lister i tre kommuner, men ingen av dem rakk opp til mandat, om enn med liten margin. I tillegg stilte Ibestad V egen liste etter å ha vært på fellesliste. Ibestad V fikk ett mandat.
Fjellstad melder at Troms er i rødsonen så lenge det ikke er venstreliste i mer enn halvparten av kommunene, selv om det er lister i de mest folkerike kommunene.

Landsstyret besluttet å legge sommermøtet 2014 til Kirkenes, og året etter er det landsmøte på nye Edge hotell i Tromsø. -Begge deler er vi svært fornøyd med, sier fylkesleder Øystein Nilsen, som ønsker mer fokus på nord, samtidig som disse nasjonale møtene er inspirerende for lokal organisasjonsvirksomhet.

For uttalelser fra Landsstyret, se Venstre.no

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**