24.10: Debattmøte: Hva er god integrering?

24.oktober kl. 1900 arrangeres et debattmøte om integrering i Cafè Henrik i Sundet. Kjersti Almåsvold deltar for Venstre. Forfatteren Noor Jdid skal innlede om sin bok, og etterpå blir det debatt der representanter for frivillige organisasjoner deltar, i tillegg til Kjersti Almåsvold.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Eidsvoll bibliotek, NAV Flyktningtjeneste og Eidsvoll Frivilligsentral står bak debattmøtet 24.oktober, der vi stiller spørsmålene hva er god integrering? Hvordan skal vi få det til i vår kommune?

Forfatteren og skribent Noor Jdid skal innlede kvelden og snakke om sin nyeste bok. Twisting Identity and Belonging Beyond Dichotomis. The Case of Secound Generation Female Migrants in Norway.

Kjersti Almåsvold

Foto: Venstre

Debattanter er: Eidsvoll Venstres leder Kjersti Almaasvold og representanter fra frivillige organisasjoner.

Debattleder. John Granly.

Det er mulighet for spørsmål fra salen.

Alle er velkommen! Fri entré. Gratis bevertning. Arrangementer støttet av Norsk bibliotekforening.

Noor Jdid sitter i styret i tenketanken Minotenk. Noor har røtter fra Syria og UAE, og kom til Norge som 12-åring. Hun har bachelor i Europakunnskap med fransk fra Trondheim og master i fred- og konfliktstudier fra Innsbruck. Hun har vært frivillig i Røde Kors og holder kurs i gatemegling, i tillegg sitter hun i fagrådet til SEEMA AS. For tiden jobber hun i Changemaker som konsulent. Hun er også blogger og forfatter.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**