Vellykket landskonferanse i Oslo

Stavanger Venstre var godt representert på Venstres årlige landskonferanse i Oslo i helgen. Menneskerettigheter både globalt og nasjonalt var et av hovedtemaene på konferansen, og truslene mot disse er noe Venstre vil sette fokus på fremover. Det andre hovedtemaet denne helgen var arbeidet frem mot kommunevalget i 2015.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Rogalandsdelegasjonen på Venstres Landskonferanse 2013

Foto: Venstre

Generalsekretær Pål Enger orienterer på Venstre LK 2013

Foto: Jan Erik Søndeland

Venstres stortingsgruppe 2013 - 2017.

Foto: Juel Victor Løkstad

Trine Skei Grande etter apningstale Venstre LK 2013

Foto: Jan Erik Søndeland

Årets landskonferanse ble avholdt på Hotell Bristol i Oslo sentrum 18.-20. oktober. Fra Stavanger Venstre stilte Per A. Thorbjørnsen, Hege N. Eriksen, Rune Askeland, Jan Erik Søndeland, Kolbein Haakon Lunde og Eivind Enoksen. Blant de øvrige Rogalendingene fant vi Kjartan Alexander Lunde (fylkesleder), Iselin Nybø (stortingsrepresentant), Anja Berggård Endresen, Svein Abrahamsen og Parissa Nejad. Således var vi en meget god gjeng som deltok aktivt på konferansen og som nå har mye ny lærdom og erfaringer med hjem i bagasjen.

Mens fredagen var satt av til møter for bl.a. sentralstyret, NVK, UV og landsstyret, startet konferansen for majoriteten av deltakerne først på lørdag. Venstres generalsekretær Trond Enger kunne fortelle om økt Venstre-oppslutning siden valget, noe som kan tolkes dit hen at Venstres prestasjoner i regjeringforhandlingene har blitt godt mottatt.

Trine Skei Grande holdt deretter sin åpningstale og fikk presentert den nye stortingsgruppa, inkludert vår egen Iselin Nybø. Stor stemning!

Medieinteressen var også merkbar, med haugevis av kamerafolk og øvrig presse tilstede.

Trykk her for høydepunkter og video fra Trines tale.

Nå starter vi for alvor arbeidet frem mot kommunevalget i 2015. Stavanger Venstre har ambisjoner om å gjøre tidenes valg i nyere tid, og alle medlemmer oppfordres på det sterkeste til å slenge seg med på vinnerlaget.

Lyst å være med litt mer aktivt enn før? Kontakt oss på [email protected].

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**