Går Biokrafts vei på Skogn

Biokraft har i lang tid planlagt Skandinavias største fabrikk for produksjon av flytende biogass på Skogn, men etableringen har stadig blitt utsatt. Venstres talsmann i Trondheim bystyre, John Gunnes har alt sendt brev til ordfører Rita Ottervik (Ap) om å få fremskyndet et møte i organisasjonen for Miljøpakken. Kollektivtrafikken i Trondheim er regnet som den viktigste kunden for å få realisert de nye arbeidsplassene på Skogn. Saken ble aktualisert denne uken etter at fylkesrådmannen i Sør-Trøndelag ville sette foten ned for biogass, noe som ble omgjort av fylkesutvalget.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Jon Gunnes

Foto: Venstre

-Dette bør værer grei skuring. Jeg er veldig glad for det vedtaket fylkesutvalget har tatt. Jeg tror Trondheim kommune rett og slett ikke har råd til å si nei. Gjør vi det, risikerer vi å miste belønningspenger som myndighetene har lovet oss hvis vi gjør nok for å få ned CO2-utslippene, sier John Gunnes som alt i helgen reiser til Oslo og tar saken opp med sin partikollega, Ola Elvestuen som er nyvalgt leder av energi- og miljøkomiteen i Stortinget. Les hele saken i Trønderavisa.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**