Larvik Indre Havn hele året

Larvik Venstre ønsker tilrettelegging slik at vi får en trivelig by med pulserende liv hele året. Larvik Venstre har programfestet i sitt kommunevalgprogram en videreutvikling av Indre Havn til et åpent og levende miljø.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Larvik Venstre ønsker pulserende liv på Indre Havn også i vinterhalvåret.

Indre Havn i Larvik er godt tilrettelagt for fritidsmuligheter fra vår til høst. Mange av innbyggere i Larvik kommune benytter området til både mosjon, sosialt treff og bryggeslengen. Larvik Venstre mener Indre Havn Larvik har flere muligheter enn det sommerhalvåret tilbyr. Larvik Venstre ønsker at det blir lagt til rette for fritidsaktiviteter i Indre Havn hele året, og Larvik Venstre ønsker at både barn. ungdom, foreldre og besteforeldre skal få gode møtesteder.

Sommerarrangement på Larvik Indre Havn

Derfor foreslår Larvik Venstre at Larvik kommune utreder muligheten for en isflate og skøytebane for familie- og fritidslek på dette området. Larvik Venstre viser blant annet til hvordan Spikersuppa i Oslo har benyttet plassen til flombelagt skøyteis på vinterstid. Dersom Larvik kommune legger til rette for kafe- og kioskvirksomhet og en skøyteis med flombelysning, vil dette generere muligheter for fritidsaktiviteter i Indre Havn for hele familien hele året.

Det kan også komme en rekke nye tanker og ideer når noe nytt får anledning til å bli realisert. En flott del av Larvik by vil da unngå å bli mørklagt, øde og lite benyttet på vinteren, men vi kan få pulserende stemning for hele familien også vinterstid.

Per-Olaf Skoglund Røed

Per-Olaf S. Røed