Byrådets budsjettforslag sikrer idrettsløft i Nordre Aker

Byrådets budsjettforslag for 2014 er lagt frem. Blant annet foreslås penger til ny kunstgressbane på Grefsen og Korsvoll.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Byrådets budsjettforslag ble lagt frem 25. september. Det er foreslått fire nye idrettstiltak for Nordre Aker. Det er fremmet forslag om kunstgressbaner både på Grefsen grus og på Korsvoll. I tillegg er det foreslått å rehabilitere den gamle kunstgressbanen på Grefsen Stadion. Og får idrettsbyråden Ola Elvestuen det som han vil kan det også bli ny sandvolleyballbane på Kringsjå.

Kunstgressbane

Foto: H. Bast

Nestleder i Oslo Venstre og leder av bydelens miljø, plan- og samferdselskomite, Erik Skei er godt fornøyd med forslagene. Til DittOslo sier Skei følgende:

— En ny kunstgressbane ved Grefsen skole er siste brikke i skoleprosjektet. Det sikrer et fantastisk nærmiljøanlegg som kan brukes både av idretten og kulturlivet. Vi får flotte nye skolebygg, flerbrukshall med kultursal, og nå også en kunstgressbane, kommenterer Skei..

Kunstgressbanen på Grefsen skal være ferdig til skolestart i 2014. Det forsikrer, i følge Ditt Oslo, byrådssekretær for idrettsbyråd Ola Elvestuen, Frida Blomgren.

Men avisen kan melde at det er mer som skjer for Nordre Aker-idretten i 2014. Koll IL har arbeidet lenge for et større, utendørs sandvolleyball-anlegg på Kringsjå. Byrådet har nå funnet de nødvendige midlene som muligjør en ferdigstilling neste år.

-Dette blir et unikt anlegg. I tillegg tar kommunen sitt vedlikeholdsansvar og bevilger midler til å rehabilitere Kjelsås ILs hovedstadion på Grefsen stadion. Totalt er dette et betydelig løft for Nordre Aker, legger Skei til.

Skei hevder, ifølge DittOslo, at disse anleggene er viktig for idrettslag og frivillighet i Nordre Aker. Men det er desverre ikke nok penger til alle. Langrennsanlegget på Linderudkollen er det foreløpig ikke funnet midler til for 2014. Men Skei håper det blir mulig å finne en løsning sammen med Kjelsås IL langrenn som kan gi byggestart så tidlig som våren 2014.

Les saken i DittOslo her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**