Referat styremøte 18.11.13

Her er referat fra årets siste styremøte i Frogner Venstre:

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

REFERAT FRA STYREMØTE I FROGNER VENSTRE 18.11.13 KL. 19 – 21:

Tilstede: Anne-Lise Bergenheim, Håkon Krogenæs, Marit Kamøy
Forfall: Asta Samuelsen, Christina Apuzzo, Ingrid Keenan, Jenny Nygaard, Jan Mykleset.

POLITISKE SAKER:

1. FILIPSTAD
Anne-Lise Bergenheim og Einar Kjerschow arbeider aktivt mot byutviklingskomiteen i bystyret og har jevnlig kontakt med Venstres Espen Opheim for å sikre at bystyret og byrådet er oppdatert på alle aspekter vedr. utviklingen i saken.

Frogner BU har nok en gang enstemmig vedtatt å arbeide videre med Plansmias utkast – for øvrig har Plansmias utkast nå blitt omdøpt til “Fjordbyen”. Det er kommet signaler om at Statens Veivesen nå vil utrede “kort tunnell” som er et viktig element i Fjordbyen konseptet.

For at Statens Veivesen skal utrede Fjordbyen videre, må det komme en bestilling om dette fra Oslo kommune ved bystyret. Frogner Venstre vil arbeide hardt for at flest mulig av elementene i Fjordbyen konseptet nå utredes av Statens Veivesen slik at bystyret kan fatte endelig vedtak om hvordan utviklingen av Filipstad (og Frognerstranda) skal gjennomføres.

2. SYKKELINNSPILL
Byråd for miljø og samferdsel, Guri Melby vil få oversendt innspill fra Frogner Venstre når det gjelder status, utfordringer og forbedringsforslag vedrørende sykkelveier i bydelen. Jan Mykleset og Håkon Krogenæs fra Frogner Venstre har syklet opp alle sykkelveien og -banene i bydelen – samt har dokumentert både mangler og farer ved dagens utforming og utbredelse. Dette materialet oversendes nå Guri Melby og Oslo kommunes nye sykkeldirektør.

3. BADEMELDINGEN
Frogner Venstre vil engasjere seg aktivt for at den kommende bademeldingen fra bystyret skal inneholde konkrete planer for flerbrukshall og helårs svømmehall på Frogner Stadion. Det er etter vår mening uholdbart at en bydel med 52.000 innbyggere ikke har en eneste helårs svømmehall!

4. VENSTRES BU-GRUPPE
Anne-Lise Bergenheim har i Chris Olsens permisjon, overtatt nestledervervet i BU og vil fra våren 2014 samle Venstres BU-gruppe til jevnlige møter i forkant av møtene i BU. Representanter, varerepresentanter samt Venstres medlemmer i driftsstyrer og tilsynsutvalg, vil bli invitert.

ORGANISATORISKE SAKER:

1. OPPSUMMERING VALGKAMP 2013
Ble gjort på styremøtet i september – ikke aktuelt i dag.

2. STATUS KONTINGENT 2013
En gjennomgang i det nye medlemsregistret viser at Frogner Venstre har 86 medlemmer som ikke har betalt kontingent for 2013; styrets medlemmer fordeler og ringer rundt til hver enkelt medlem for å minne om dette.

3. ÅRSMØTET 2013
Det er bestilt lokale i Litteraturhuset mandag 16.12.13 – Espen Ophaug skal innlede om byutvikling. Det blir øvrige saker som valg og styrets årsberetning. Møteleder, referent og to protokollsignerere skal også velges. Det skal sendes ut årsmøtepapirer senest 2.12.13 – tas hånd om av Anne-Lise og Håkon.

4. MØTER I REGI AV OSLO VENSTRE
Siden sist har det vært avholdt to medlemsmøter i Oslo Venstres regi hhv. primo oktober og november; hovedstyremøte ultimo oktober og bløtkakefest på Stortinget 5.11.13. Stor suksess!

Møtet hevet kl. 20:15.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**