Fram i alle kommuner

Venstre gikk fram i alle kommuner i Troms ved stortingsvalget og var en hårsbredd fra å kapre utjevningsmandatet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Dessverre fikk ikke Troms en Venstre-representant på Stortinget, men kan markere en framgang i alle kommuner, selv om det er lokallag i bare i en tredjedel av kommunene.

Best enkeltresultat hadde Kvæfjord med 5,9, og der var også framgangen størst, 2,3. Deretter følger Tromsø og Målselv med 5,3 % oppslutning, Tranøy med 4,4 og Harstad med 3,9. Økningen i Tromsø er selvsagt sterkt utslagsgivende for Fylkesresultatet, da over 2000 har stemt Venstre der. -Fylkesresultatet bidrar til å komme over sperregrensen, og det er vi fornøyd med, sier fylkesleder Øystein Nilsen. Framgangen til Venstre i Troms kunne også spores ved fylkestingsvalget for to år siden da Venstre fikk inn et ekstra mandat med 4,1% oppslutning.

3685 stemmeberettigede stemte Venstre i Troms, som tilsvarer 4,2%.

Øystein Nilsen

Foto: Knut Barman-Jenssen

Vi takker ydmykt for stemmene, og retter en stor takk til listekandidatene og alle som har bidratt i og utenfor Venstres valgkontor i Troms for et resultat som inspirerer til videre satsing. Vi har allerede brakt Venstre tilbake til med en større tropp på Stortinget, der det nå er ni sosialliberalere, sier Øystein Nilsen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**