Jan Fjellstad deltok på Global Dignity Day

Dagen etter dagen som framfor alt er symbolet på det samfunnet vi ønsker oss; symbolet på frihet, demokrati og framtid, var det tid for fokus på en av våre viktigste verdier. Som Kronprins Haakon selv sa det: “Det handler om verdighet overfor andre eller seg selv. ”

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Jan Fjellstad

Foto: Silje England Garshol

Som fungerende ordfører ønsket Jan Fjellstad (V) Kronprins Haakon velkommen til Harstad, og fikk også overvære selve arrangementet.

Global Dignity er et uavhengig, ideelt og politisk nøytralt initiativ etablert av Kronprins Haakon, Pekka Himanen og John Bryant. Visjonen til Global Dignity er å fremme verdighetsbasert lederskap og engasjere ungdom i betydningen av verdighet. Initiativet står bak arrangementet Global Dignity Day som arrangeres landet over i oktober. I fjor ble det arrangert Global Dignity Day for 30.000 elever fra 150 videregående skole i Norge. Over hele verden deltok mer enn 300.000 ungdom. Som en smakebit er Kronprinsen årlig på utvalgte skoler og er da selv veileder i klasserommene. I år var Heggen videregående skole utvalgt.

“Verdighetsdagen ble en begivenhet. Særskilt var det spesielt å få oppleve på nært hold hvordan kronprinsen fikk kontakt med ungdommen. Men også vi fikk stort utbytte av dagen,” sier Jan Fjellstad.

Les mer her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**