Valgkampinnspurt: Alle stemmer teller!

Eidsvoll Venstre har valgt å bruke Facebook-siden til daglige oppdateringer om vår aktivitet i valgkampen. På denne siden – hjemmesiden – har vi valgt å prioritere lokalpolitikken mer enn valgkampen. Idag går vi inn de siste to dagene med valgkamp. Venstre er aktive i Eidsvoll helt frem til valgdagen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Vi startet denne valgkampen med stand utenfor rådhuset (!) i Sundet 10.august. Sammen med alle de andre partiene måtte vi stå der på grunn av et annet arrangement som foregikk over hele Sundet.

Abid Q. Raja viste fram Tesla da han besøkte Vannvittige dager i Eidsvoll.

Foto: Eidsvoll Venstre

Den dagen hadde vi besøk av Akershus Venstres førstekandidat Abid Q. Raja. Søndag 11.august startet vi med de første postkasseaksjonene. Som et lite parti er vi avhengig av dugnadsinnsats. Og det er en god norsk tradisjon, å løfte i flokk på frivillig basis.

Knut Bakkehaug og Kjersti Almåsvold på stand i Eidsvoll

Foto: Eidsvoll Venstre

Hver lørdag i valgkampen har vi hatt stands; 17.august, 24.august, og 31.august. Siste runde med stands er i morgen lørdag 07.september. Vi deler ut informasjon om Venstres standpunkter – og du kan snakke med oss om hva du lurer på om Ventres politikk. Ikke minst kan du gi oss tilbakemeldinger på hvordan vi jobber lokalt.

Denne uken har vi delt ut informasjonsmateriell i postkasser rundt om i kommunen. Imorgen treffer du oss i Sundet, på demokratifestivalen ved Eidsvollbygningen – og på Råholt og Dal.

Du kan lese mer om Eidsvoll Venstres aktiviteter i valgkampen 2013 på vår Facebook-side. Der finner du også bilder av våre medarbeidere.

Det har gått to år siden kommunevalget i 2011, der Venstres kommunestyrerepresentant Knut Bakkehaug ble gjenvalgt, med Kjersti Almåsvold som 1.vararepresentant. Hun er også vårt medlem i Utvalg for oppvekst og kultur. Siden vi er midtveis i perioden mellom to kommunevalg har vi i denne valgkampen også delt ut en lokal løpeseddel, med tittelen Venstre jobber for deg! Der finner du en liste over saker vi har jobbet med – og jobber med. Vi tror ikke at du som velger parti kun bestemmer deg på grunn av en kort valgkamp på 4 uker hvert fjerde år. Vi tror du følger med i hva som skjer i samfunnet rundt deg, og vurderer politikernes og partienes arbeid mellom valgene.

Best i Test

Foto: Venstre

En av de fineste løpesedlene Venstre har laget denne valgkampen heter Best i test! Der er det ikke vi selv som skryter av Venstres politikk. Isteden finner du en oversikt over ulike organisasjoner som for sitt spesialområde har vurdert partienes program. For oss er det gledelig at Venstres program får så gode attester og skussmål på bred basis. Venstre er ikke et parti som bare er opptatt av èn sak eller et begrenset område av samfunnet. Vi mener vi har en god politikk for hele samfunnet. Vi er fornøyde med at så mange forskjellige organisasjoner er fornøyde med Venstres politikk. Tilsammen gir de en god attest til helheten i Venstres program.

Gallupene – meningsmålingene – kan tenne håp, eller føles som en svøpe for alle som jobber med valgkamp. Går det bra føler du at du svever. Møtet med partikolleger, velgere og konkurrenter preges av smil og godt humør. Går det dårlig på målingene krummer du ryggen, og smilet er kanskje ikke like bredt. Men uansett er oppgaven den samme; å skaffe størst mulig oppslutning ved valget. Skal den politikken du mener er best for landet kunne bli gjennomført er det viktig å ha så mange stemmer i ryggen som mulig ved valget. For uansett hva meningsmålingene sier om stemninger og bevegelser underveis i valgkampen er det kun èn ting som teller: Hvor mange som som stemmer på valgdagen(e). I Eidsvoll er det valg både søndag 08.september og mandag 09.september.

Runar Bålsrud, Solveig Schytz, Abid Q. Raja, Siri Engesæth, Tord Hustveit, Erik Lundeby

Foto: Gisle Bjørneby, 2013

Vi håper naturligvis du er enig i Venstres hovedsaker og stemmer Venstre.

Uansett hva du stemmer ønsker vi deg godt valg!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**