Politikken avgjøres på borgerlig side

Alt tyder på at det blir et regjeringsskifte etter valget på mandag. Det betyr at alle viktige politiske slag vil stå på borgerlig side de kommende fire årene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Trine Skei Grande

Foto: Bård Ek.

De som nå tror det blir et regjeringsskifte, og samtidig vil verne Lofoten, Vesterålen og Senja, bør stemme Venstre.

De som nå tror det blir regjeringsskifte, og samtidig vil ha en regjering som prioriterer flere gode lærere foran flere skoletimer, bør stemme Venstre.

De som nå tror det blir regjeringsskifte, og samtidig vil ha en human behandling av asylbarna, bør stemme Venstre.

De som nå tror det blir regjeringsskifte, og samtidig vil hjelpe flere barn ut av fattigdom, bør stemme Venstre.

De som nå tror det blir regjeringsskifte, og samtidig vil ha en regjering som satser på forskning og det grønne næringslivet, bør stemme Venstre.

Dette budskapet vil jeg prøve å formidle på partilederdebatten på NRK i kveld. Jeg håper dere hjelper meg med å forsterke budskapet både i kveld og på valgkampaktiviteter i morgen og søndag.

Alle som nå mener at en bedre miljøpolitikk, en skole med flere gode lærere, bekjemping av fattigdom blant barn, en anstendig asylpolitikk og det å legge til rette for de bedriftene og det næringslivet vi skal leve av i framtiden er viktig ved dette valget, får mest igjen for stemmen sin ved å stemme Venstre. Fordi Venstre vil være en del av flertallet som avgjør politikken etter valget.

Når dette skrives er det omtrent 80 timer igjen til valglokalene stenger. Det er timer vi sammen må bruke for alt det er verd. Meningsmålinger er ikke valg, men det er allikevel en oppmuntring å se gode lokale målinger i nesten hvert eneste fylke nå i de siste timene før valglokalene åpner. Som dere kan se på nettstedet pollofpolls er det i dag offentliggjort fylkesmålinger som viser at vi kan ligge an til en dobling av oppslutningen vår i fylker som Finnmark, Troms, Nordland, Nord-Trøndelag og Sør-Trøndelag. Også Oppland ligger langt over valgresultatet fra 2009. De siste nasjonale målingene til TV2 og VG bekrefter denne trenden.

Det gir meg akkurat den motivasjonen jeg trenger før partilederdebattene i kveld og i morgen kveld og til å ta ut litt ekstra innsats, ringe noen flere venner og møte noen flere velgere i de siste timene.

Gjør det du også.

Lykke til i innspurten og godt valg!

Hilsen Trine :o)

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**