Bare regjeringsskifte kan redde Kongsberg sykehus

Den siste uken før valget fikk Konsberg sykehus ekstra fint besøk. Selveste helseministeren Jonas Gahr Støre kom innom for å overvære en operasjon. Flott at Ap-statsråden viser sykehuset og dets dyktige ansatte oppmerksomhet, men all den tid Ap har vedtatt å legge ned sykehuset på Kongsberg, kan man lure på om ikke Støres besøk bare var et valgkampstunt uten innhold.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Rebekka Borsch

Foto: Venstre

Mange kjemper for å bevare lokalsykehuset på Kongsberg. Blant dem er Sps Per Olav Lundteigen. Han står på, sammen med blant annet Venstre. Problemet hans er bare at han aldri vil få gehør hos Ap og sittende regjering for at lokalsykehuset skal bevares når nytt områdesykehus for Buskerud bygges.

Derfor må vi nå få til et regjeringsskifte. Venstre vil gjøre alt vi kan for å redde Kongsberg sykehus, og vi har fått med oss Høyre når det gjelder forslaget vårt om å lage en nasjonal sykehusplan på Stortinget som tegner et kart over fremtidens sykehus-Norge. På dette kartet skal Kongsberg sykehus få plass. Kongsberg er i vekst, selvsagt skal byen og regionen beholde et fullverdig lokalsykehus.

Rebekka Borsch, stortingskandidat Buskerud Venstre

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**