Kongsberg Sykehus trenger en ny regjering

Regjeringen er klare på at de ikke ønsker et lokalsykehus på Kongsberg. De ønsker et sykehus 100 eter fra Drammen som skal betjene Kongsberg.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Bjørn Flo Knudsen

Foto: Bjørn Flo Knudsen

Mange legger merke til det gode arbeidet SP sin 1. kandidat har gjort for Kongsberg sykehus. Men som man også har sett, stanger han hodet i egen regjering. Venstre ønsker på lik linje med Lundteigen at Kongsberg Sykehus satses på.

Vi ønsker at et lokalsykehus skal inneholde akuttberedskap innen indremedisin inkludert røntgen og laboratorietjenester, generell kirurgi inkludert anestesi, enklere ortopedi og fødetjenester. Venstre ønsker at Kongsberg skal ha et slikt lokalsykehus. Dette er det enighet om ikke bare hos Kongsberg Venstre og stortingskandidatene våre i Buskerud, men hele veien opp til Trine Skei Grande.

Vi skal kjempe for lokalsykehuset vårt. Da trenger vi et sterkt Venstre og en ny regjering. Lite tyder på at den Ap dominerte regjeringen kommer til å gi etter for Lundteigens krav, og dessverre er SP en del av kjøttvekta i den rødgrønne regjeringen som ønsker å legge ned lokalsykehuset vårt.

Kongsberg Sykehus sitt beste håp er en ny regjering, og et sterkt Venstre.

Bjørn Flo Knudsen
Stortingskandidat/Kommunestyrerepresentant