Imorgen: «Grunnlovsveien» lanseres

I helgen hadde vi gleden av å treffe Olaf Dønnum da vi hadde stand i Sundet. Han fortalte om et initiativ for å markedsføre næringsliv, kultur og frivillighet i Eidsvoll. Initiativet har fått navnet Grunnlovsveien – og lanseres på et arrangement i Badet kulturtun tirsdag 04.september kl. 08.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Dønnum er en person som snakker både på innpust og utpust. Entusiasmen er upåklagelig og sterkt smittsom, og argumentene kommer strømmende som den reneste Vøringsfossen.

Tidligere i sommer argumenterte Eidsvoll Venstres leder Kjersti Almåsvold i Romerikes blad for en bedre skilting av severdigheter langs veiene som går gjennom kommunen. Olaf Dønnum har tatt et konkret initiativ for å markedsføre Eidsvoll bedre.

Til EUB sier Dønnum: “— Målet er å skape oppmerksomhet rundt Eidsvolls rike kultur- og reiselivstilbud og bidra til økt aktivitet. Vi vil gi publikum en fullstendig oversikt over tilbudene i bygda og bidra til at folk finner fram. Derfor vil vi satse både på tradisjonell skilting, og på bruk av moderne teknologi som websider og applikasjoner for mobiltelefoner. Vi vil også bygge koblinger mot kjente baser som Visit Romerike og Visit Norway, og vi vil lansere sider på Facebook og Twitter, forteller prosjektlederen.”

Han forteller til lokalavisen at initativet har bred støtte: “— Opplegget støttes av en rekke lokale bedrifter, aktører og foreninger, opplyser Dønnum og ramser opp: Eidsvoll 1814, Akershusmuseet, Mjøssamlingene, Bygdetunets Venner, Mistbergets Venner, Feiring Jernverk Venner, Eidsvoll Landbruksforening, Eidsvoll bygdekvinnelag, Eidsvoll bonde- og småbrukerlag, Feiring landbrukslag, Feiring bygdekvinnelag, Eidsvoll Historielag, Eidsvoll Sentrumsforening og Eidsvoll kommune.”

Alle er hjertelig velkomne i Badet kulturtun kl. 0800 tirsdag 04.september. – og det serveres frokost, opplyste Dønnum til Eidsvoll Venstre i Sundet lørdag.

Venstre glade for initativet
– Eidsvoll har mye historie og kultur å by på, og mange flotte gårdsbutikker. Vi er glade for lanseringen av Grunnlovsveien, sier Kjersti Almåsvold. leder i Eidsvoll Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**