Uten tog stopper fylket

Buskerud er i ferd med å vokse seg ut av infrastrukturen. — Vi må tenke nytt, sier Buskerud Venstres stortingskandidat Rebekka Borsch. Vi har en kronisk overbelastet riksvei, en tunnel som er stengt hver tredje dag, tog som er så sprengt på kapasitet at folk står som sild i tønne, og vi mangler innfartsparkeringer. Vi har for lite av alt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Uten bedre samferdselspolitikk stopper utviklingen i Buskerud opp, mener stortingskandidat Rebekka Borsch.

Foto: Tove Hofstad

Buskerud er en vekstregion, og infrastrukturen holder ikke tritt med veksten. Rebekka Borsch frykter at dagens voksesmerter kan bli til morgendagens problemer om politikerne ikke tar grep nå.

— Alt handler om samferdsel, det rammer alt, sier Borsch, som har engasjert seg sterkt i kampen for bro over Oslofjorden og et bedre togtilbud for pendlerne.

Sterkere sammen
Hun mener løsningen for Buskerud ligger i økt samarbeid med andre regioner for å dra sammen om store prosjekter samt nye måter å tenke finansiering av samferdsel på.

— Buskerud står svakere alene, så vi må knytte oss til andre kommuner og regioner som vi kan samarbeide med om store samferdselsprosjekter, sier Borsch.

Les hele intervjuet med førstekandidaten her

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**