Pressekonferanse: Tiltak for å fjerne fattigdom

Mandag 26. august kl. 13 00 inviterer Venstre til pressekonferanse om fattigdom blant barn. Partiet legger fram en rekke konkrete tiltak for å fjerne fattigdom blant barn. Leder Trine Skei Grande og stortingskandidat for Akershus Abid Q. Raja presenterer tiltakene. Sted: Papaya barnehage i Gamle Oslo.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

• Tidspunkt: Mandag 26. august kl. 13 00
• Sted: Papaya barnehage. Se kart under. Papaya Kanvas-barnehage ligger i de nye Grønlandskvartalene i bydel Gamle Oslo. Inngang Rubina Ranas gate 10.
• Tilstede: Leder Trine Skei Grande og stortingskandidat for Akershus Abid Q. Raja.

Papaya barnehage i Gamle Oslo

Foto: Google Maps

Kontaktpersoner:
Kommunikasjonssjef Steinar Haugsvær, tlf 95070041
Kommunikasjonsrådgiver Jan-Christian Kolstø, tlf. 920 56 081

Fattigdom blant barn øker
Venstre mener tiltakene vil redusere tallet på antallet barn med 25.000 i løpet av de fire neste årene.
– Vi er skuffet over at regjeringen, til tross for gjentatte løfter og selvkritikk, ikke tar kampen mot fattigdom mer alvorlig. Over 102 000 barn vokste i fjor opp i lavinntekts-familier i Norge. Fire av ti fattige barn har innvandrerbakgrunn, påpeker Abid Q. Raja.

Ifølge NAV er antallet barn som lever i lavinntektsfamilier mer enn 102 000. I perioden fra 2008 til 2011 tilhørte 74 000 barn i Norge husholdninger som hadde vedvarende lav inntekt. Det er 6 500 flere enn da denne regjeringen overtok makten i 2005.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**