Minneord til Eivind A. J. Mindnes

Etter en lang kamp, tapte Eivind mot kreften den 5.august. I forbindelse med Eivind sin bortgang, har Hanne Nora Nilssen skrevet noen minneord på vegne av lokallaget.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Minneord til Eivind Anthony Johnsen Mindnes

For vel en måneds tid siden møtte jeg Eivind og hans kone, Sigrun, i byen. Det Eivind da var opptatt av, var hvordan det gikk med flyplassen og rullebaneforlengelsen. Det ble en liten prat. Lite ante jeg at dette skulle bli vår siste samtale, og vårt siste møte. Den femte august mistet vi i Alstahaug Venstre en av våre mest trofaste medlemmer gjennom mange år. Eivind tapte kampen mot kreften, 80 år gammel.

Eivind kom fra en engasjert og politisk aktiv familie. Om han ikke fikk Venstre sine sosialliberale tanker og ideer inn med morsmelka, så tror jeg ikke det var langt unna. Dette har vi i Venstre hatt stor nytte av. Eivind fikk ei lang fartstid som tillitsvalgt for Venstre. Han startet sin karriere i Venstre i gamle Tjøtta kommune. Etter kommunesammenslåingen ble det mange ulike politiske utvalg og verv på Eivind for Alstahaug Venstre, og han holdt fram helt til han ble rammet av sykdommen.

Eivind stilte trofast opp for Venstre og kommunen. I løpet av alle disse årene er det ikke få turer som Eivind har tatt fra Mindland til Sandnessjøen for å være med på møter, enten alene eller sammen med Sigrun. Det har vært beundringsverdig, og det sier ikke så rent lite om Eivind som person. Han var en vi alltid kunne stole på.

Eivind var ikke en mann med mange ord, men det han sa var veloverveid og godt gjennomtenkt. Han tilkjennegav grundig kunnskap om det han snakket om. Alltid engasjert, og med et lite glimt i øyet. Eivind var en mann vi alle ble glade i, en kjernekar. Eivind var en hedersmann.

På vegne av Alstahaug Venstre vil jeg takke Eivind for lang og trofast tjeneste i partiet. Takk for alt det du gav oss gjennom et langt liv. Takk for innsatsen, Eivind.

Jeg lyser fred over Eivind sitt minne.

Alstahaug Venstre
v/Hanne Nora Nilssen