Fattigfolk skal spørre ut politikerne

De neste dagene deltar Abid Q. Raja og Siri Engesæth på Arendalsuka. Arendalsuka er en årlig arena hvor nasjonale aktører innenfor politikk, samfunns- og næringsliv møter hverandre og folk, for debatt og utforming av politikk for nåtid og framtid. 12. august skal fattigfolket selv spørre ut Raja og andre politikere midt i Arendal sentrum.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Utspørrerne vil ut ifra egne erfaringer stille politikerne spørsmål som: «Som alenemor har det vært vanskelig for meg å fullføre en utdanning og ta imot tilbud om turnusjobber, fordi det er vanskelig å få avlastning med barnepass. Hva vil dere gjøre for å hjelpe meg?» Utspørrerne kommer fra organisasjonene Rusmisbrukernes Interesseorganisasjon (RIO), Aleneforeldreforeningen (AFFO), Somali Youth Agder, KREM, Leieboerforeningen og Samarbeidsforum mot fattigdom i Norge. Politikerne er Anniken Huitfeldt (Ap), Torbjørn Røe Isaksen (H), Inga Marte Thorkildsen (SV), Robert Eriksson (Frp), Knut Arild Hareide (KrF), Trygve Slagsvold Vedum (Sp) og Abid Q. Raja V.

I Kveld er det duket for ungdomspartilederdebatt kl 19.00. Sveinung Rotevatn deltar for Unge Venstre. Debatten kan ses direkte her.

Her finner du programmet for Arendalsuka.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**