Grande: – Sørlandet trenger Venstre på Stortinget

– Det er velgerne som bestemmer styrkeforholdet i en ny regjering. Vil du ha større satsing på klima, skole, gründerskap og en varmere sosialpolitikk, ja da må du velge Venstre, sa Trine Skei Grande da Norges Unge Venstre åpnet sommerleiren sin på Hove i Arendal.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Omlag 160 ungdommer er samlet på Hove leir utenfor Arendal denne uka når Norges Unge Venstre holder sommerleiren sin for 22 gang på samme leirsted. I løpet av uka ventes deltakertallet å komme opp i 230.

– Sørlandet trenger Venstre på Stortinget i forhold til viktige saker som miljø, samferdsel, likestilling og fattigdomsbekjempelse, sier partileder Trine Skei Grande til NRK Sørlandet.

Trine Skei Grande

Foto: Sara Sægrov Ruud

Førstekandidat i Aust og Vest-Agder, Hans Antonsen, kom rett fra løpetur til samtale med Unge Venstres sommerleirdeltakere:
– Etter intercityutbyggingen er ferdig i 2025 må vi gå rett videre på byggingen av en ny Kystjernbane langs Sørlandet. Det må vi begynne forberdelsen av allerede nå. Noen ler sikkert av oss, men vi i Venstre arbeider med å gjøre folks drømmer virkelige. Vi er ikke partiet for sutring og misnøye, sier en munter Antonsen.

Hans Antonsen

Foto: Sara Sægrov Ruud

Delegasjonen fra Aust og Vest Agder Unge Venstre er på sin side fulle av lovord og forteller at de gleder seg til å jobbe for å få Hans Antonsen og Kristin Øygarden inn på Stortinget.

Aust og Vest Agder Unge Venstre

Foto: Sara Sægrov Ruud

Unge Venstres leder, Sveinung Rotevatn, tar et oppgjør med den rødgrønne asylpolitikken:
– 500 asylbarn skal sendes ut av Norge. Vi kan ikke ha det slik at politiet knuser ruter og tar seg inn til folk om natten. Dette vil et sterkt Venstre i regjering stoppe, sier Rotevatn.
– Denne regjeringen nekter å følge klageretten i FNs barnekonvensjon. Både Høyre og Fremskrittspartiet støtter denne retten, sier Venstre-leder Trine Skei Grande.

– Hva skjer den dagen oljen ikke etterspørres? Vi vet at steinalderen ikke sluttet i mangel av stein. Vi må endre fokuset til mer satsing på alternativ engergi. Dere må hjelpe meg å vinne valget. Det tar seg bra ut på CV-en å ha vært med å kaste Jens Stoltenberg, sier Trine Skei Grande til ungdommen. Se mer påNRK Dagsrevyen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**