Mer aktivitet på Skogn

Kommunestyrerepresentant for Levanger Arbeiderparti og ordfører Svarvas håndgagne mann, Svein Erik Veie, skriver i et avisinnlegg i Trønderavisa 5. juli om Venstres arbeid for å legge det nye logistikknutepunktet for Midt-Norge til Skogn at det er verdt å merke seg at fylkestinget i forrige periode enstemmig gikk inn for Hell-Muruvik som logistikknutepunkt med Venstres Annikken Kjær Haraldsen i fylkesrådet, skriver Venstres Karl M. Buchholdt i et innlegg.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Innlegg av Karl M. Buchholdt – Levanger Venstre

Karl Meinert Buchholdt

Foto: Fotograf Hattrem

Venstre har tidligere gått inn for at knutepunktet burde legges til Hellområdet, men når det ikke lenger er mulig har vi en plikt til å se på alternative løsninger. Det nye logistikknutepunktet vil legge til rette for minst 1000 nye arbeidsplasser og Skogn med sin infrastruktur fremstår som det beste alternativet for Nord-Trøndelag etter at Hell-Muruvik mer eller mindre er lagt dødt, Orkanger seiler opp som satsehavn for sjø og Heimdal som omlastingsterminal for gods. Derfor har Venstre i både kommunestyre og fylkesting arbeidet for å få flertall for å få satt i gang arbeidet med å legge det nye logistikknutepunktet til Skogn.

Det har vært svært liten støtte til dette arbeidet fra Veie og Arbeiderpartiet for en løsning på Fiborgtangen, noe som også vil styrke den viktige bedriften som Norske Skog er i regionen.
Venstre har arbeidet for en løsning for å få lagt det nye logistikknutepunktet for Midt-Norge til Skogn siden 2011. Vi har fremmet forslag om dette både i kommunestyre og fylkesting. Første gang forslaget ble behandlet var i kommunestyret i Levanger i desember 2011, et forslag som kun fikk Venstres stemmer og hvor representanten Veie deltok i avstemningen. Jeg er derfor ikke overrasket over at Svein Erik Veie i Trønderavisa 5. juli skriver et innlegg til forsvar for ordfører Svarva og samtidig fraråder at det nye logistikknutepunktet blir lagt til Skogn. Veie har jo vært med og behandlet forslaget om å legge det nye de nye arbeidsplassene til Skogn tidligere og han ville jo ikke ha ny aktivitet på Fiborgtangen da heller.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**