Jørgen Johansen presenterte Larvik kommunes og næringslivets samstemte innspill til Norsk Transportplan (NTP) og som er viktige for kommunens utvikling de nærmeste årene. -Vi trenger full InterCity-utbygging fram til Grenland så raskt som mulig, og senest innen 2030, sa Johansen. Han sa videre at det umiddelbart må settes av planressurser for trasévalg og stasjonsplassering i Larvik slik at ikke all byutvikling stopper opp og skyves ut i det uvisse.
Det anmodes om at ombygging av RV40/FV303 «Øya-krysset» gjennomføres i første halvdel av planperioden. Det må også innbefatte planlegging og avklaring av jernbanespor for gods til Larvik Havn. Dette fordrer en KVU (konseptvalgsutredning) for en helhetlig transportløsning for Larvik, og dette arbeidet må snarest igangsettes. Dette står det også i uttalelsen som FNL (Forum for Næringsutvikling i Larvik) kom med i forkant av NTP-behandlingen i Stortinget i juni.
Førstekandidat Eddy Robertsen var også med i Venstre-delegasjonen ledet an av tredjekandidat Karin S. Frøyd. Med på informasjonen var også fylkesleder Hilmar Flatabø, valgkampleder Per Martin Berg samt lokallagsleder Jan Kulland, Larvik Venstre.
Trine Skei Grande og de øvrige i Venstre-delegasjonen fant det de hørte meget interessant. Venstre vil som kjent ha InterCity-utbyggingen fram til Skien ferdigstilt innen 2025 så her er Venstre meget utålmodige. Dersom vi får en ny regjering og vi er en del av den, så vil det garantert bli gjort omprioriteringer i NTP, uttalte Trine Skei Grande til pressen. Dersom jeg får med meg Eddy Robertsen inn på Stortinget, kan jeg love at Øya-krysset vil bli satt på dagsorden, sa Venstre-lederen. Eddy Robertsen fulgte nøye med og lovet å følge opp de samferdselspolitiske utfordringer som er i Larvik.