Mork rehabiliteringssenter: Besøk av Trine Skei Grande, Pål Farstad og Britt Giske Andersen

Samhandlingsreformen og framtida for spesialisthelsetjenesten innen rehabilitering, sto på dagsorden da Trine Skei Grande besøkte Mork rehabiliteringssenter 28.juni sammen med Pål Farstad og Britt Giske Andersen. Et tverrfaglig team fra Mork møtte gjestene. Orientering om Helse Møre og Romsdal sitt rehabiliteringstilbud ble gitt ved avdelingssjef Synnøve Opsahl Melseth. Daglig leder Anita Nybø informerte om Mork.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Avdelingssjef Synnøve Opsahl Melseth orienterte de fremmøtte

Foto: RH

Nyanser i rehabiliteringstjenesten, manglende kunnskap, kompetansebygging og rollefordeling etter at Samhandlingsreformen trådte i kraft var noen av temaene som ble luftet.

Ergoterapeut Doris Vågen, sosionom Eli Skaatun, fysioterapeut Tommy Dahl og overlege Ole Johan Høyberg var også tilstede fra Mork, sammen med dagligleder Anita Nybø.
Synnøve Opsahl Melseth er sjef for hele rehabiliteringstilbudet i Helse Møre og Romsdal.

Ragnhild Helseth, Anita Nybø, Pål Farstad, Trine Skei Grande, Gunnar Knutsen, Synnøve Opsahl Melseth og Helge Hamre

Foto: Tommy Dahl

Foruten Venstrelederen og de to toppkandidatene var Venstre representert ved lokallagsleder i Volda Idar Flo, femtekandidat stortingslista Helge Hamre (Volda), lokallagsleder i Ørsta Gunnar Knudsen og fylkesleder Ragnhild Helseth.

Fra Venstres Stortingsprogram 2013-2017:
Venstre vil ha en forpliktende opptrappingsplan for rehabilitering og habilitering

Mork Rehabiliteringssenter, Volda:
Er en del av den spesialiserte rehabiliteringstjenesten i Helse Møre og Romsdal.
Et tverrfaglig tilbud til pasienter der det legges vekt på samhandling mellom pasient, pårørende og omgivelsene. Rehabiliteringssenteret dekker et stort geografisk område og tar imot pasienter fra sykehusene og fra kommunene i Møre og Romsdal.
Målsettingen er å gi et individuelt tilpasset rehabiliteringstilbud.

Mork er et av flere rehabiliteringssentra i Helse Møre og Romsdal som tilbyr spesialisert rehabilitering.

Illustrasjon HMR

Foto: rh