Venstre går fram hos unge i Troms

Venstre gjør ei god meningsmåling og klarer å bidra til å krysse sperregrensa nasjonalt med 4,4%. Gledeligst er oppslutningen blant unge velgere.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Målingen fra Infact, publisert i Nordlys i dag, viser at i aldersgruppen 18-29 år er det 5,1 % som vil stemme Venstre, og i gruppen 30-44 er det 7%. Nordland har også ei måling som sier 9,8 for aldersgruppen 18-29!

Totalt sett kommer Venstre best ut i Troms av de nordnorske fylkene med 4,4%. -Det er litt høyere enn da vi sist gikk fram og fikk to mandater i fylkestinget, sier fylkesleder Øystein Nilsen.

Det er fortsatt langt igjen til 12%, som omtrent er grensen for direktemandat. Det er bare AP, H og FrP som er i nærheten av det. – Viktigst for oss er å øke oppslutningen i Troms, slik at vi nasjonalt får et godt resultat. Det gir Venstre utjevningsmandat som også kan tilfalle Troms, men det gir også Venstre større tyngde i en regjeringskoalisjon, sier Irene Dahl, som er Venstres førstekandidat i Troms.

Irene Dahl

Foto: Erik Iversen

Irene Dahl påpeker viktigheten av å få oppslutning om et liberalt parti i regjeringen som kan balansere miljø og næring og som fremmer kunnskap og kompetanse for framtidas samfunn. – Hvis man vil ha mer grønt i regjeringen, må man stemme Venstre!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**