Venstres forslag om politikere i AMU vedtatt

Som en direkte konsekvens av den såkalte “barnehagesaken” fremmet Stian Lund i sak 1606/12 forslag om at det igjen skulle bli politisk representasjon i det kommunale arbeidsmiljøutvalget (AMU). Risør Bystyre behandlet saken på nytt under bystyrets juni møte, og vedtok enstemmig at ordningen med politisk deltakelse i AMU skulle gjeninnføres.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Kommunens ansatte e vår viktigste ressurs, og derfor er det viktig at AMU tar sitt ansvar og at politikere deltar i HMS prosessen sier Stian Lund (V), som er glad for at hans innspill førte fram i denne viktige saken

Foto: Runar Nes

Viktig seier
Dette er et viktig vedtak – både for våre kommunalt ansatte og oss som innbyggere i Risør, sier Stian Lund (V) i en kommentar etter bystyrets vedtak om å utvide AMU slik at ordningen med politisk representasjon i AMU reetableres.

Barnehagesaken er i seg selv god nok begrunnelse for å reetablere ordningen, men sykefravær, HMS arbeid generelt og oppfølging av uønskede hendelser spesielt taler for at dette var en viktig og riktig politisk beslutning sier en fornøyd Stian Lund (V)

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**