Nytt sykehjem

Venstre ønsker et sykehjem i Solakrossen

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Da formannskapet i forrige uke hadde beliggenhet til nytt sykehjem på sakskartet, videreførte Venstre sin argumentasjon som de hadde brukt da saken var oppe til behandling i utvalgene tidligere på forsommeren.

Venstre ønsker et sykehjem i Solakrossen fordi vi mener at etableringen av dette, vil være positiv for sentrumsutviklingen i Sola. Vi anser det også som en fordel at man ved samlokalisering ved allerede eksisterende sykehjem, vil etablere større fagmiljøer. Dette vil være et gode både relatert til nyrekruttering, men også i forhold til ekspertise innen de helse- og omsorgsrelaterte oppgavene ansatte på sykehjemmet skal skjøtte.

Medisin, helse, sykehus, lege

Foto: Microsoft

En ny sykehjemsutbygging samt sanering av omsorgsleilighetene som fremkommer av saksfremlegget, vil også bidra til en estetisk fornyelse som vil være positiv for Solakrossen. Ved å etablere nytt sykehjem i Solakrossen, vil man også kunne la beboere og besøkende i enklere grad kunne nytte seg av handels- og servicetilbudene i Solakrossen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**