Idag: Møte i kommunestyret – og formannskapet

Kommunestyrets siste møte før sommeren finner sted i rådhuset i Sundet, kl. 16.00. Blant sakene som skal behandles, er behovet for korttidsplasser i helsesektoren, og Venstres forslag om at Eidsvoll skal melde seg inn i Transparency International. Se sakslisten her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Sakslisten med dokumenter til hver sak finner du her.

Også formannskapet skal ha møte, ekstraordinært sådan. Møtet avholdes èn time før kommunestyret. Eneste sak er Handlingsplan og budsjett for 2014 – 2017. Rammesak. Du finner sakspapirene til denne saken her.

Sakslisten til kommunestyrets møte:

PS 13/43 (13/741) Forvaltningsrevisjonsprosjekt selvkost ØRAS

PS 13/44 (12/3526) Årsmelding 2012

PS 13/45 (12/3526) Eidsvoll kommunes regnskap for 2012 – Godkjenning og disponering

PS 13/46 (13/263) Handlingsplan og budsjett for 2014 – 2017. Rammesak

PS 13/47 (13/711) Økt behov for korttidsplasser. Venstres medlem i Utvalg for oppvekst og levekår, Kjersti Almåsvold hadde innlegg i EUB 15.juni om sammenhengene i helsesektoren. Du kan lese det her.

PS 13/48 (12/1392) Fremdrift vedrørende Mago B og Eidsvoll Verk som opplevelsesarena

PS 13/49 (12/1147) Sluttbehandling detaljreguleringsplan og bestemmelser for servicesenter Dal-Dal næringsområde gbnr. 92/594 og 93/117,139 m.fl.

PS 13/50 (11/566) Forslag til detaljregulering – Endring av reguleringsplan, del av Holhagan – Feiring, del av 232/53 m.fl. Sluttbehandling.

PS 13/51 (13/1770) Utbyggingsavtale gbnr 16/142 og 143 i Eidsvoll Sentrum

PS 13/52 (12/2813) Forslag til detaljregulering – Utvidelse av tømmerterminal for Moelven Eidsvold Værk As – Del av Gbnr. 97/1. Sluttbehandling.

PS 13/53 (09/226) Forslag til detaljregulering – Endring av reguleringsplan gbnr. 95/1, Råholt. Sluttbehandling.

PS 13/54 (12/3222) Forslag til reguleringsplan for Fagerli – gbnr. 128/53 m.fl. – Tærudvegen. Sluttbehandling

PS 13/55 (12/2333) Forslag til detaljregulering veg V1, gbnr. 96/142 og 14 m.fl. Tærudåsen – Råholt, sluttbehandling.

PS 13/56 (12/3173) Reguleringsplan for Bårlidalen renseanlegg. Sluttbehandling.

PS 13/57 (10/2357) Ekspropriasjon av grunn for opparbeidelse av anlegg for idrett og sport. Del av eiendom 186/ 4, ca 5 mål.

PS 13/58 (13/1953) Forslag om medlemskap i Transparency International – Norge. Les Venstres interpellasjon om saken, ordførerens svar, og vår artikkel i forbindelse med formannskapets møte.

PS 13/59 (13/1618) Årsberetning for Eidsvoll viltnemnd 2012

PS 13/60 () Interpellasjoner og spørsmål Kanskje kommer Venstres interpellasjon om å hedre Cecilie Thoresen opp i dagens møte – selv om den ifølge ordfører Einar Madsen (Ap) ble innsendt èn dag for sent. Se også oppslag om saken i dagens EUB.

RS 13/4 (13/78) Årsmelding for 2012 – Eldrerådet

RS 13/5 (13/345) Protokoll fra kontrollutvalgets møte 06.05.13

I forbindelse med Kontrollutvalget vil Venstre henstille til ordføreren om at møtekalenderen på kommunens hjemmeside er ajour hva angår kontrollutvalgets møtedatoer, og at sakslister og protokoller legges ut under kontrollutvalgets fane på hjemmesiden. Les mer om kontrollutvalgets “hemmelige” liv her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**