Medlemsmøter i Nøtterøy Venstre, høsten 2013

Dette er oppsettet for medlemsmøter og gruppemøter i Nøtterøy Venstre andre halvår 2013. For høstsemesteret har vi valgt å legge møtene til mandagen i forkant av formannskapsmøtene. På dette tidspunkt vil mange saker ha vært diskutert i hovedutvalgene, samtidig som det fremdeles vil være anledning til å påvirke utfallet av saker i formannskapet. Det blir ikke medlemsmøte 9. september, da det er Stortingsvalg denne dagen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Foreløpig oppsett for møter er slik:

Uke _ Dato _ Klokkeslett

Om du ønsker å komme med innspill, så er det bare å møte opp, eller sende oss en epost.

Foto: freedigitalphotos.net

34 _ 19.08.2013 _ 18:00
42 _ 14.10.2013 _ 18:00
46 _ 11.11.2013 _ 18:00
48 _ 25.11.2013 _ 18:00
50 _ 09.12.2013 _ 18:00

Det kan bli endring i dato eller klokkeslett, så følg med på våre nettsider for oppdatert oversikt. Om ikke annet blir annonsert, vil møtene være på partikontoret i brannstasjonen på Borgheim. Venstre er et parti som setter åpenhet høyt. Som følge av dette er alle våre møter åpne, også for presse og publikum, med mindre møtets agenda ikke tillater det.

Vil du se nærmere på sakspapirene i forkant av møter, så finner du de her.
Du kommer til en oversikt over styrer, råd og utvalg og reglementer for politikere og politiske utvalg i Nøtterøy kommune, og velger så det møtet du vil se nærmere på.

Vakre grønne Nøtterøy sett fra Tønsberg. Til venstre ser også Vestfjorden, kanalen, Stokke og utover

Foto: Joachim Bræk Poppe-Holmdahl

Det er mange spennende saker som skal behandles denne høsten. For uten fremtidig barnehage- og skolestruktur, skal ny kulturplan utarbeides. Dessuten vil kommuneplanens arealdel rulleres. Vi vil da kanskje se endringer i reguleringsbestemmelsene for områder som Kalvetangen, Veierland, Teie, Kaldnes / Ramberg, Føynland, Borgheim øst, vest, sør og nord, Kjøpmannskjær, Hella, Torød, Tenvik, Oserød, Hårkollen, Skallestad, Nesbrygga, Grindløkka, Gipø, Brattås, Tømmerholt, Årøysund og mange flere. Kanskje får vi en utvidelse av helsestiene rundt om på øyene. Og kanskje får vi registrert flere av kommunes kulturminner og oversikt over kommunens kulturtilbud. Vi vil forhåpentlig også se sluttprosessen i forhold til opprettelsen av nye Færder marine nasjonalpark, som omfatter Tjøme og Nøtterøys skjærgård. Viktig i denne sammenheng vil være hvordan vi skal forvalte Bolærne som vi eier sammen med Vestfold Fylkeskommune.

Når høstens stortingsvalg er gjennomført, vil vi forhåpentlig ha fått en ny blå-grønn regjering, hvor vi i Venstre vil kunne spille en sentral rolle som klart og tydelig sentrumsparti. Dette kan medføre at vi kan få endringer i diverse regel- og lovverk, som i sin tur fører til at vi igjen kan få positiv utvikling i Nøtterøy kommune. Det blir da forhåpentlig lettere å få gjennomført kostnadseffektive og miljøvennlige fremtidsrettede trafikkløsninger, som også omfatter en ny bruforbindelse til fastlandet. Helst en ny vestfjordforbindelse.
Alle barn som ønsker barnehageplass, og eldre som har behov for omsorgsbolig eller sykehjemsplass skal kunne få tilbud om dette når behovet oppstår, uten et for stort og tidkrevende byråkrati. De nye byggene til helsehus og skole vil være innflyttingsklart, med de positive ringvirkningene det kan føre med seg.

Venstre er Norges sosialliberale parti. Som Nøtterøys eneste grønne miljøparti, har vi et spesielt ansvar for å ivareta de grønne verdiene. Dette gjør vi blant annet gjennom prioritering av kollektive og miljøvennlige transportløsninger, tilrettelegging for sykkel og gange samt å være restriktive i forhold til hvor vi vil tillate utbygging. Videre jobber vi for å redusere strømforbruket gjennom energieffektive boliger og næringsbygg. For oss er mennesker viktigere enn systemer.
Samfunnet utvikles gjennom å satse på menneskene. Derfor setter Venstre folk først, og valgfriheten høyt.
Vi har alle ansvar for hverandre og for å sikre at kommende generasjoner har samme muligheter til frihetsutfoldelse som oss.
Vi vil ha en god skole for elevene, derfor satser vi på læreren.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**