Verdens miljødag: Innholdsrike appeller i Generalhagen

Solskinn, varm kaffe og godt humør akkompagnerte markeringa av Verdens miljødag i Generalhagen i dag. Initiativtaker Maria Serafia Fjellstad (Venstre) og medarrangør Aurora B. Nielsen (MDG) er godt fornøyde med oppmøte og innhold.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Verdens miljødag

Foto: Verdens miljødag

Rundt 40 stk møtte fram i Generalhagen for å markere Verdens miljødag. God nordnorsk dugnadsånd sørget for mikrofon/lyd (Frode fra Rødt), kaffe og kopper (MDG, V, SV m/flere), banner og stands (MDG, NU) og allsang (V).

Etter velkomst ved Maria Serafia Fjellstad (leder Harstad Venstre) holdt Harstads forholdsvis nyansatte miljørådgiver Tyra Meininger Saudland et innlegg om miljøutfordringene i Harstad. Hun tok opp temaer som ren by og ren havn; og fikk tatt litt tak i kildesortering – selv om dessverre det planlagte kildesorteringskurset fra HRS utgikk. De politiske appellene som etterfulgte fra Erle Bårdsdatter Sæther i NU, Aurora B. Nielsen i MDG, Ingrid Klein Hedlund i Rødt, Even Aronsen i Unge Venstre, Kristian Stave i SU og til slutt for åpen mikrofon Ronny Loke tok opp ulike temaer fra oljeboring i Lofoten, klimagassutslipp og global oppvarming, mat og miljø, forbruk og gjenvinning. Til slutt stilte Maria Serafia Fjellstad klart opp i kampen om rollen som Harstads mest sporty politiker – som forsanger i allsang “Barn av Regnbuen”.

Link til Harstad Tidendes omtale her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**