Usaklig angrep fra FrP

På Fædrelandsvennens debattsider i dag går FrPs Steinar Andersen til angrep på Venstres Dag Vige og Eva Kvelland, sammen med Aps Terje Ness, for deres engasjement for tilreisende Tiggere. Andersen trekker deres motiver i tvil. Leder i Kristiansand Venstre, Jan Kenneth Stavenes, reagerer på innlegget og har kontaktet FrP for å be om en mer saklig debatt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Eva Kvelland sier til Fædrelandsvennen at hun synes dette er et usmakelig angrep og at den politiske debatten fortjenesr bedre enn denne typen polemikk.
Stavenes synes dette innlegget utgjør usaklig personangrep og går over streken for akseptabel oppførsel i politisk debatt.
Det samme mener han også gjelder et innlegg fra Stian Storbukås for kort tid siden der hovedbudskapet var at Dag Vige måtte “våkne” og at han heller fikk invitere alle tiggerne med på hytta, så kunne alle andre få fred for dem. At slike utsagn florerer på nett er så sin sak. At de fremføres på vegne av et stort politisk parti er unødvendig og krenkende for de som har engasjert seg i en sak mener Jan Kenneth Stavenes.

Fattigdom

Foto: Microsoft

– For min egen del legger jeg vekt på å alltid vise respekt ovenfor de som er uenige, selv når avstanden er stor. Etter dagens innlegg lurer jeg på om det er slik Fremskrittspartiet ønsker at den politiske debatten skal føres. Jeg ber om at vi i fremtiden kan holde oss til saklig debatt, gjerne med hardtslående argumenter, men uten at enkeltpersoner skal stemples som skinnhellige på forsiden av Fædrelandsvennen avslutter Stavenes

Les Eva Kvellands kommentar til Fædrelandsvennen her.
Les innlegget til Steinar Andersen her. (krever abonnement)

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**