Abid Q. Raja besøkte Eidsvoll

Lørdag var det Venstre-rundtur på Romerike, med både toppkandidater og valgkampmedarbeidere. Bussen med Venstre-folk var innom Eidsvoll1814.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Besøket var forhåndsvarslet også her på siden. Bussen startet i Follo, og var innom både Lillestrøm, Gjerdrum, Nes, Eidsvoll, Hurdal, Ullensaker og Fet før den dro tilbake til Lillestrøm.

Da deltagerne på rundturen hadde sett Øystein Smidt fra Nes Venstre delta i olabilløp på Årnesdagene, dro Venstre-folkene med bussen videre oppover til Eidsvoll langs østsiden av Vorma, gjennom Sundet og til Eidsvoll 1814.

På Eidsvoll1814 fikk førstekandidat Abid Q. Raja, 2.kandidat Siri Engesæth og resten av toppkandidatene og valgkampmedarbeiderne et foredrag om de begivenhetsrike ukene våren 1814, da Norge gikk fra enevelde til rettsstat med egen grunnlov, eget parlament og eget rettssystem. Etterpå var det politisk hinderløype.

Valgkampleder Kjersti Almåsvold og ungdomskandidat Tord Hustveit fra Eidsvoll var med under hele turen. Styremedlem Per Aage Pleym Christensen var med fra Lillestrøm. Da Venstre-flokken var på Eidsvoll1814 deltok vår kommunestyrerepresentant Knut Bakkehaug og styremedlem Rune Slettebakken.

Fra Eidsvoll gikk turen videre til økolandsbyen i Hurdal, med ordfører Runar Bålsrud (V) som guide. På Jessheim deltok Abid Q. Raja og flere andre fra Venstre på sykkeltur til Jessheimmarka, mens resten delte ut løpesedler og epler i Jessheim sentrum.

En dag med mange blide og motiverte Venstre-folk og flott vær gav et godt grunnlag for valgkamp til høsten!

Abid Q. Raja på besøk på Eidsvoll 1814.

Foto: Mats Olsen

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**