– Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med Akershus og møte folk over hele fylket denne helgen!

Akershus Venstres 1.kandidat Abid Q. Raja skal sammen med mange Venstrefolk reise fylket rundt i en egen buss denne helgen. Lørdag gjør de seg kjent på Romerike og i Follo. Søndag står Asker og Bærum for tur.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

På bussen informerer lokale Venstre-folk om sine kommuner, og toppkandidatene bidrar med de gode argumentene som skal overbevise potensielle venstrevelgere. Raja og resten av Venstre-toppene skal heie på Nes Venstres selvbygde, miljøvennlige bil i olabilløp på Årnes, delta i politisk hinderløype på Eidsvoll, få informasjon om økolandsbyen i Hurdal og planene for våtmarksenter i Fet, dele ut en miljøpris og møte ungdommer på kulturfestivalen i Ski. På Jessheim er det barnefestival og markering av idrettens dag. Abid Raja tester formen og sykler tur/retur Jessheimmarka.

Søndag starter turen for Venstre-toppene med hydrogenbuss fra Oslo S kl 10:00. Turen går til Kalvøya for en Rusken-aksjon, markere Venstres arbeid for miljøvennlig drivstoff og planer om hydrogenstasjon i Bærum. Deretter er det mulig å bli med Raja på tur fra Vestmarksetra til Semsvannet i Asker, mens resten av Venstre-folkene har dør-til-dør-aksjoner i regionen. Helgen blir avsluttet i god venstrestil, på Nakuhel i Asker søndag ettermiddag.

Se også:

Invitasjon til arrangementet