AP, Rødt og SP demonstrerte at de hadde makta

Det ble en rå maktdemonstrasjon fra bystyregruppene til AP, Rødt og SP i dagens bystyremøte da Jens Høibø etter gruppemøte kunngjorde at partiene gikk imot forslaget om å bevilge 60 000 kroner til utbedring av brygger på Limpon og 75 000 kroner til etablering av kultursti i Urheia mens APs eget forslag fra formannskapets møte om å bevilge 70 000 kroner til skateparken ble enstemmig vedtatt!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Ikke lett å forstå dagens politiske flertall sier Stian Lund (V)

Foto: Runar Nes

Prinsippene ble skjøvet fram som viktige og da betydde det visst ikke så mye at ikke alle politiske partier er representert i den komiteen som skulle ha diskutert skateparken – det viser at det visst ikke var så viktig at det ble en bred politisk debatt omkring eget AP forslag.

Utrolig arrogant av det røde flertallet

Med tanke på all kritikk fra de samme partiene i forrige periode, er det nesten utrolig at de kjører på som de nå gjør sier Stian Lund (V) i en kommentar etterat hans forslag om å bevilge 60.000 til oppgradering av bryggene ved Limpon, 75.000 etablering av kultursti i Urheia og inntil 400.000 utredning av universell kyststi fra Flisvika til Randvik.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**