Tirsdagsmøte 21. mai: Krisen i EU

I samarbeid med Bergen SV inviterer vi våre medlemmer til debattmøte om krisen i Europa: Hva er problemet, finnes løsningen?

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Sted: Kantinen, Bergen Rådhus
Dato: 21.05
NB: Tid. 18.30 — 20.30

Innleder for SV:
Jan Mønnesland er samfunnsøkonom med yrkeserfaring fra Statistisk sentralbyrå, Finansdepartementet, Norsk institutt for by- og regionforskning (NIBR) og Utdanningsforbundet. Mønnesland er en av Norges mest aktive og brukte debattanter innen emnet Europa i krise.

Innleder som Venstre har invitert:
Per Hjalmar Svae er siviløkonom fra NHH, og etter mange år som underviser på Handelshøyskolen BI er han i dag seniorrådgiver innen miljø og miljøsertifisering i Hordaland fylkeskommune. Han har publisert flere vitenskapelige artikler om bærekraftig utvikling og ledelse, og har nettopp gitt ut boken “Løsningen er grønn – økonomi, politikk og livsstil“, med blant annet kapittelet “En grønn vei ut av finanskrisen”. Svae sitter i fylkesstyret for Miljøpartiet De Grønne, og står på deres 7. plass på stortingslisten.

I tillegg vil Europabevegelsen, ved Torbjørn Wilhemsen og Bergen Nei til EU, ved Douglas Ferguson, holde innlegg.

Etter innledningene blir det åpen debatt om emnene.

ALLE ER HJERTELIG VELKOMMEN!
Arrangør: Bergen Sosialistisk Venstreparti

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**