Gratulerer med dagen

Sola Venstre ønsker alle en riktig flott 17. mai. Nasjonaldagen er en viktig tid for å minnes de som har stått bak kampen for at vi i dag kan leve trygt i et demokratisk land. 2013 er også året vi skal feire 100 årsjubileet for kvinnelig stemmerett. Grunnloven selv nærmer seg sin to hundreårsdag med stormskritt, og det innebærer at de verdiene som ble fastslått der både er levedyktige samt viktige.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

I mange land feires nasjonaldagene med maktsymboler som tanks, miltærparader og jagerfly. I Sola og resten av Norge, derimot, feirer vi vår nasjonaldag med barnetog, korpsmusikk, lek, sang og positivt fellesskap.

17. mai er et av de fremste symbolene på vår frihet, og i en urolig verden er det viktig at vi ikke tar dette for gitt.

Demokrati, folkestyre og medbestemmelse er noen av pillarene som er fellesnevnere for både Grunnloven samt Venstre. Vi vil derfor fortsette å kjempe videre for disse verdiene og vil være ombudsmenn og lytte til både de som har stemt på oss, samt til folk som tar kontakt med oss i politiske saker.

Gratulerer med dagen!

17. mai i Stavern