Full trøkk i boligutbyggingen

Under gårsdagens bystyremøte ble Utbyggingsplan for 2011-2015 behandlet. Under behandlingen presenterte Stavanger Venstres Per A. Thorbjørnsen tre viktige budskap til byens innbyggere og entrepenører.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Per A. Thorbjørnsen, landsmøte 2012

Foto: Kenneth Gjesdal

I går behandlet Stavanger Bystyre Utbyggingsplan for 2011-2015, og vi gjør oss nå klar til full trøkk på boligutbyggingen. Under den hete debatten presenterte vår Per A. Thorbjørnsen tre viktige budskap til byens innbyggere og enteprenører:

1. For det første står det ikke lengre på oss. Nå har vi så mange tilgjengelige tomter at vi kan bygge 1250 boliger i året. Det politiske og administrative systemet vil tilrettelegge over en lav sko.

2. For det andre stopper det ikke med dette. Det skal legges ut nye tomter. Bl.a. på Madla-Revheim skal det bygges 4000 boligenheter. Paradis er også verdt og nevne, som for tiden er en asfaltjungel okkupert av et overfestlig tivoli, noe som neppe var tanken da godsterminalen ble flyttet til Ganddal.

3. Det tredje budskapet er at vi ønsker en generalplan for boliger for vanskeligstilte. Det blir i såfall første gangen vi lager en slik. Over 400 innbyggere med psykiske lidelser, funksjonshemminger, rusproblemer eller som er unge og vanskeligstilte står nå i boligkø.

Vi i Venstre er klare og villige til en storsatsning på boligutbyggingen.

Les mer i Stavanger Aftenblad her

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**