Litt fra besøket Skien Venstre hadde til Skien Fjernvarme AS

Det var godt oppmøte av Skien Venstre politikkere da vi besøkte Skien Fjernvarme AS mandag 6.mai

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Skien Fjernvarme AS

Foto: Kenneth Berg

Vi ble mottatt av daglig leder Morten Rogn som også hadde en spennende omvisning på anlegget med politikerne fra Skien Venstre. Her ble det informert om planer, drift, utfordringer og muligheter Skien Fjernvarme står ovenfor. Det at anlegget i dag kun produserer en tredjedel av det som er maks kapasitet for anlegget viser hvilket potensiale Skien Fjernvarme har. Vi fikk også en innføring av hvilke planer Skien Fjernvarme har med tanke på og få nye kunder. I byggetrinn to som skal være gjennomført innen 2019 er det lagt opp til at Skien Fjernvarme skal kunne levere fjernvarme helt ut til Rødmyr næringspark.

Skien_Fjernvarme_AS12

Disse møtte fra Skien Venstre:
Fra Venstre: Sidsel Devik, Ragnvald Melaas, Morten Rogn (Skien Fjernvarme AS), Atle Rui, Susanne Rimestad, Tore Anton Angeltveit Svanes, Geir Arild Tønnessen og Kenneth Berg (bak kamera)

Skien_Fjernvarme_AS21

Flis til produksjon levert av AT Skog

Skien_Fjernvarme_AS7

Produksjonslokalet med to ovner

Skien_Fjernvarme_AS4

Fra kontrollrommet. Her foregår kontroll og fjernstyring av prosessen, dette anlegget kan også styres hjemmefra.

Skien Venstre ønsker å takke Morten Rogn og Skien Fjernvarme AS for en fin og spennende omvisning

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**